PAZARLAMA KARMASI GELİŞİMİ
Pazarlama, sürekli gelişen bir disiplindir ve bu yüzden şirketler hala çok uzun süre ayakta dururlarsa kendilerini rekabetin arkasında bıraktıklarını görebilirler. Bu evrimin bir örneği, temel Pazarlama karmasındaki temel değişiklikler olmuştur. Karmayı açıklamak için 4 Ps'in olduğu bir yerde, bugünlerde, daha gelişmiş bir 7 P'nin Pazarlama Karması'na ihtiyaç duyulan ek bir derinlik katmanı eklemesi daha yaygın olarak kabul edilmektedir.
Konuyu anlatmadan önce şunlara bakmak önemlidir. Pazarlama Karması nedir ve orijinal 4 Ps ilkesi nedir?
PAZARLAMA KARMASI
Basitçe Pazarlama Karması, işletmelerin ve Pazarlamacıların sunduğu bir ürünü veya markaları belirlemeye yardımcı olmak için kullanılan bir araçtır. 4 Ps, 1960'da E. Jerome McCarthy tarafından yaratıldığından bu yana Pazarlama Karması ile ilişkilendirilmiştir (Teorinin güncellenmesi için neden bazı ihtiyaçlara ihtiyaç duyulduğunu görebilirsiniz).
Ürün - Ürün, tüketicilerin istediği göreve uygun olmalı, çalışmalı ve tüketicilerin almayı beklediği şey olmalı.
Yer - Ürün, hedef tüketicinizin alışveriş yapmayı en kolay bulduğu yerden temin edilmektedir olmalıdır. Bu, bir cadde, mail, e-ticaret veya bir çevrimiçi mağaza aracılığı ile en güncel alternatif olabilir.
Fiyat - Ürün her zaman paranın karşılığını temsil ediyor şekilde görülmelidir. Bu daima var en uygun olması gerektiği anlamına gelmez. Pazarlama konseptinin esas ilkelerinden biri, müşterilerin coğunlukla kendileri için iyi çalışan bir şey için biraz daha fazla nakit ödemekten mutlu olmalarıdır.
Promosyon - Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Promosyonu, Kişisel Satış ve daha yakın zamanlarda, Sosyal Medya bir organizasyon için kilit iletişim araçlarıdır. Bu araçlar, kuruluşun mesajını en birçok duymak istedikleri şekilde, dinleyicilere, bilgilendirici ya da duygularına çekici gelmek için doğru izleyicilere iletmek için kullanılmalıdır.
70'lerin sonunda, Pazarlamacılar sebebi ile Pazarlama Karması'nın güncellenmesi gerektiği yaygın şekilde kabul edildi. Bu, 1981'de 4P prensibine üç yeni element ekleyen Booms & Bitner nedeni ile Extended Marketing Mix'in oluşturulmasına yol açtı. Bu şimdi genişletilmiş Pazarlama Karması'na sırf fiziksel şeyler değil hizmet olan ürünleri dahil etmesine izin verdi.
Genişletilmiş 7 P
İnsanlar - Tüm şirketler, onları satış ekibinden Genel Müdür kadrosuna yönlendiren kişilere güvenir. Doğru insanlara sahip olmak fazla önemlidir, nedeni ise sunduğunuz alternatifler / faaliyetler kadar sunduğunuz işin bir parçasıdır.
Süreçler - Servisinizin teslimatı coğunlukla var müşteri ile yapılır, böylece hizmetin nasıl verildiği bir defa daha tüketicinin parasını ödediği şeyin bir parçasıdır.
Fiziksel Kanıtlar - Neredeyse bütün hizmetler, tüketicinin ödediği miktarın maddi bulunmadığı hallerde bile, kimi fiziksel unsurları içerir. Örneğin, bir kuaför müşterisine yapılmış bir saç çeşidi sunacak ve bir sigorta şirketi müşterilerine bir miktar basılı malzeme verecek. Materyal fiziksel olarak basılmamış olsa dahi (PDF'lerde) bu tarif gereği "fiziksel ürün" alıyorlar.
1980'lerden bu yana yürüdüğü halde, 7P, pazarlama ortamındaki esas mantığı ve pazarlamacıların, pazarlama karmasını sosyal medya bunun gibi iletişimlerdeki değişiklikleri, satış yapabileceğiniz yerlerdeki güncellemeleri içerecek şekilde uyarlama yetenekleri sebebi ile hala yaygın olarak öğretiliyor.
Yorumlar
Yorum Gönder